Bratislava, 15. septembra 2021: Delivery Hero SE („Delivery Hero“), popredná svetová miestna platforma pre doručovanie, zverejnila svoje konečné polročné výsledky a priebežnú finančnú správu za rok 2021. Spoločnosť už od začiatku roka 2021 vykazuje trend rastu pričom Delivery Hero spracovala 1,4 miliardy objednávok v H1 2021 (H1 2020: 760 miliónov), čo predstavuje medziročný nárast o 83%. GMV skupiny vzrástol medziročne o 78% na 16,2 miliardy EUR (H1 2020: 9,1 miliardy EUR), pričom celkové tržby segmentu sa medziročne zvýšili o 109% na 2,9 miliardy EUR (H1 2020: 1,4 miliardy EUR).
Uvedené čísla dokazujú, že segment online doručovania je na vzostupe a stále má potenciál rastu aj v období rôznych obmedzení a opatrení v súvislosti s COVID-19. Napriek tomu stále existuje vysoká miera neistoty pri ekonomických dôsledkoch pandémie a rizikových faktorov, ktoré súvisia s nepriaznivým makroekonomickým prostredím a s ním nadväzujúce zmeny správania poskytovateľov služieb (reštaurácie a obchodné prevádzky) a tiež zákazníkov.
Upravený vývoj EBITDA v prvom polroku 2021 prináša veľmi vysoký medziročný výkon a ukazuje schopnosť Delivery Hero dosiahnuť efektívny rast. Upravená marža EBITDA/GMV sa zlepšila z -3,6% v H1 2020 na -2,1% v H1 2021. Toto zlepšenie dosiahla spoločnosť napriek expanzii na nové trhy. Na slovenský trh sa pripravuje Delivery Hero vstúpiť na jeseň 2021 pod značkou foodpanda a urobí tak v desiatich mestách naprieč celým Slovenskom s komplexnou ponukou ultra rýchleho doručenia. Delivery Hero chce má ambíciu stať sa technologickým lídrom v oblasti quick commerce a ovládnuť slovenský trh v segmente ultra rýchleho doručovania.
V rámci jednotlivých obchodných segmentov MENA zvýšila upravenú EBITDA z 18,8 milióna EUR v H1 2020 na 65,0 milióna EUR v H1 2021 na proformovom základe. To zodpovedá zvýšeniu upravenej marže EBITDA/GMV z 1,1% na 2,1%.
Európa: V Európe sa upravená EBITDA zlepšila z -7,9 milióna EUR v H1 2020 na 1,0 milióna EUR, čím sa segment Európy stal ziskovým.
Ázia: V Ázii sa upravená EBITDA vo výške -202,2 milióna EUR v prvom polroku 2021 zlepšila v porovnaní s obdobím predchádzajúceho roka iba okrajovo, upravená marža EBITDA/GMV sa však naďalej zlepšovala na -1,9% (H1 2020: -3,4%).
USA: Podobný obraz sa vynára aj v americkom segmente, kde sa upravená marža EBITDA/GMV zlepšila z -19,2% v H1 2020 na -9,1% v H1 2021.
Delivery Hero očakáva, že GMV za celý rok 2021 dosiahne 33 až 35 miliárd EUR s celkovým výhľadom tržieb segmentu 6,4 až 6,7 miliardy EUR a upravenou maržou EBITDA/GMV na úrovni – 2% za rozpočtový rok 2021.
Delivery Hero – kľúčové ukazovatele výkonu H1 2021
(Všetky hodnoty zahŕňajú Woowa a vylučujú Delivery Hero Korea na pro-forma-základe)
H1 2020 | H1 2021 | |
EUR miliónov | EUR miliónov | |
Skupina objednávok (v miliónoch jednotiek) | 760,3 | 1,393,1 |
%Medziročný rast | 87,0% | 83,2% |
%OD objednávky | 42,3% | 48,9% |
Ázia | 507,7 | 916,1 |
MENA | 151,2 | 287,9 |
Európa | 56,0 | 96,8 |
Amerika | 45,3 | 92,3 |
Integrované vertikály | 10.4 | 38,4 |
Skupina GMV 1,2 | 9,055,3 | 16 158,5 |
%Medziročný rast (RC) 3 | 64,2% | 78,4% |
%Medziročný rast (CC) 4 | 66,9% | 86,1% |
Ázia | 6,124,1 | 10 718,0 |
MENA 1,2 | 1 778,9 | 3,155,0 |
Európa | 740,8 | 1,401,1 |
Amerika 1,2 | 411,5 | 884,4 |
Integrované vertikály | 118,0 | 449,4 |
Celkové segmentové výnosy Skupina 1,2 | 1 388,8 | 2 901,6 |
%Medziročný rast (RC) 3 | 99,9% | 108,9% |
%Medziročný rast (CC) 4 | 101,4% | 120,5% |
Ázia | 681,8 | 1 340,4 |
MENA 1,2 | 368,1 | 684,9 |
Európa | 133,6 | 285,9 |
Amerika 1,2 | 95,0 | 226,9 |
Integrované vertikály | 113,9 | 418,0 |
Intersegmentová konsolidácia 5 | (14,4) | (54,5) |
Upravená skupina EBITDA 1,2 | (323,5) | (332,3) |
Ázia | (205,8) | (202,2) |
MENA 1,2 | 18.8 | 65,0 |
Európa | (7,9) | 1,0 |
Amerika 1,2 | (79,1) | (80,2) |
Integrované vertikály | (49,4) | (115,8) |
Upravená marža EBITDA/GMV Skupina 1,2 | -3,6% | -2,1% |
Ázia | -3,4% | -1,9% |
MENA 1,2 | 1,1% | 2,1% |
Európa | -1,1% | 0,1% |
Amerika 1,2 | -19,2% | -9,1% |
Integrované vertikály | -41,9% | -25,8% |
1. Americké a výnosy z Blízkeho východu a severnej Afriky, upravená EBITDA, hrubá hodnota tovaru (GMV), ako aj príslušné miery rastu sú ovplyvnené argentínskou a libanonskou prevádzkou, ktoré sa podľa IAS 29 od 1. septembra 2018 respektíve od októbra 2020 kvalifikujú ako hyperinflačné ekonomiky.
2. Zahŕňa hlásené miery rastu meny pre Argentínu a Libanon do výpočtov s konštantnou menou v dôsledku účinkov hyperinflácie v príslušných krajinách.
3. Vykazovaný rast meny.
4. Konštantný rast meny.
5. Rozdiel medzi celkovými výnosmi segmentov a súčtom výnosov segmentov je spôsobený predovšetkým medzisegmentovou konsolidáciou za služby účtované platformovými podnikmi integrovaným vertikálnym podnikom.
O DELIVERY HERO
Delivery Hero je popredná svetová platforma na lokálne doručovanie, ktorá poskytuje svoje služby vo viac ako 50 krajinách v Ázii, Európe, Latinskej Amerike, na Blízkom východe a v severnej Afrike. Spoločnosť začala v roku 2011 ako donášková služba a dnes prevádzkuje vlastnú donáškovú platformu na štyroch kontinentoch.
Okrem toho je spoločnosť Delivery Hero priekopníkom quick commerce, novej generácie elektronického obchodu, ktorého cieľom je doručiť zákazníkom potraviny a tovar pre domácnosť za menej ako jednu hodinu a často za 10-15 minút. Spoločnosť Delivery Hero so sídlom v Berlíne v Nemecku je od roku 2017 uvedená na frankfurtskej burze a v roku 2020 sa stala súčasťou hlavného indexu DAX (Deutscher Aktienindex). Viac na www.deliveryhero.com