Napísali o nás: 20 minút od objednania – takto rýchlo môžete mať doma nákup z nového pandamarketu (trend.sk)

Raz za čas a poriadne – alebo častejšie a po troške? Nech sú vaše nákupné návyky akékoľvek, môžete ich rozšíriť o zvyk nakupovať z prvého online supermarketu

Rýchlosť, variabilita, dostupnosť, kvalita, lokálnosť – päť pilierov, na ktorých svoju obchodnú filozofiu stavia donášková služba foodpanda. Od septembra pôsobí v desiatich slovenských mestách a dôraz kladie najmä na rýchlosť donášky. A práve rýchlosť ako jedno z jej poznávacích znamení sa pretavuje aj do spôsobu, akým slovenskému zákazníkovi prináša ďalšie služby.

krem rozvozu jedál z reštaurácií spustila v októbri spoluprácu so sieťou Tesco Expres, z ktorej zákazníkovi dovezie objednaný nákup až k dverám. A necelé tri mesiace po vstupe na slovenský trh je tu foodpanda s ďalšou novinkou: vlastným online supermarketom – pandamarketom. Partneri – veľkí producenti aj lokálni dodávatelia – tak dostávajú ďalšiu možnosť na rýchly odbyt svojich výrobkov.

„Minútové“ nákupy

pandamarket je „iný“ obchod. Neponúka možnosť vybrať sa do jeho priestorov s nákupným vozíkom ani možnosť vystáť si rad pri pokladnici. Tieto nákupné „radosti“ prenecháva štandardným supermarketom. Na nakupovanie v pandamarkete potrebuje zákazník prístup do aplikácie alebo webovej stránky foodpandy a trochu času na uskutočnenie online objednávky.NEPREHLIADNITEKonkurovať Alze ani Tescu nechceme. No slúchadlá či mobil za 20 minút nedoručí okrem nás nikto

Čas, ktorý by strácal presúvaním do obchodu a samotným nákupom, môže využiť úplne inak. O zvyšok sa ultrarýchlo postará pandamarket. Rýchlosť je všadeprítomná. V tíme vyškolených pracovníkov každý presne vie, čo má robiť.

„Všetko sa začína zvukovým signálom na termináli, ktorý oznámi prijatie objednávky. Okamžite sa pripravuje nákup, počítačový systém medzitým hľadá kuriéra, zostáva moment na zabalenie. Kuriér preberá objednávku, vyráža na cestu. Dvadsať minút od objednania a je u vás,“ približuje dianie v pandamarkete riaditeľ Mikolaj Komorowski. Nechať zákazníka čakať čo najkratšie, to je prvoradá úloha pandamarketu.

Veľmi sympatická je minimálna hodnota objednávky – už od štyroch eur. Naopak, horná hranica neexistuje. „Príprava nákupu za niekoľko sto eur logicky chvíľu trvá. V tom prípade sa čas doručenia môže predĺžiť. Určite však neobmedzujeme veľkosť nákupu a robíme všetko pre to, aby aj mimoriadne veľké objednávky boli doručené čo najrýchlejšie.“

Rýchly nákup do domácnosti

pandamarket ponúka zákazníkovi všetko, čo spadá do tzv. quick commerce. Čiže tovar, ktorý sa reálne dá doručiť v priebehu niekoľkých minút. Chladničky alebo sedačky do tejto kategórie nespadajú, je tu však celé portfólio produktov, ktoré vám foodpanda vie veľmi rýchlo doručiť: čerstvé potraviny, drogéria, potreby do domácnosti, veci, ktoré potrebujete „tu a teraz“.

„Predstavte si, že sa necítite dobre, potrebujete niečo proti bolesti a my vám to dovezieme. Pokazia sa vám slúchadlá, nabíjačka – aj to máte o chvíľu pred dverami. Quick commerce je riešenie nejakého akútneho nedostatku bez nutnosti utekať v tej chvíli do obchodu,“ hovorí Filip Fingl, CEO foodpanda Slovensko.

Rýchlosť, variabilita, dostupnosť, kvalita, lokálnosť – päť pilierov obchodnej filozofie značky foodpanda

Riaditeľ pandamarketu Mikolaj Komorowski dopĺňa: „Quick commerce ľudí oslobodzuje od nutnosti plánovať si nákup bežných potrieb dopredu. Nemusíte myslieť už vo štvrtok na to, čo treba nakúpiť na víkend. Alebo večer robiť nákup na raňajky, či ráno plánovať, čo bude na večeru. Objednajte si ráno aj večer, čo vám v tej chvíli napadne, a my vám to rovno privezieme.“

Quick commerce doteraz fungovalo v rámci spolupráce foodpandy a siete Tesco Expres. pandamarket posúva quick commerce na ďalšiu úroveň. Keďže ide o vlastný online supermarket foodpandy s vlastným manažmentom, môže garantovať časové limity vo fáze prípravy nákupu pred tým, než ho odovzdá kuriérovi. Vďaka tomu môže garantovať dodanie už od 20 minút od objednania.

Tisícky položiek

Tvorba sortimentu v pandamarkete je proces bez konca. „Zákazník očakáva jednoduchú a rýchlu cestu k získaniu kvalitných čerstvých potravín, zaujímavých lokálnych výrobkov, inšpiráciu v podobe menej známych značiek. K tomu výrobky na špeciálnu výživu, bioprodukty.

Máme k dispozícii tisíce výrobkov pre tisícky zákazníkov a tisícky ich potrieb,“ vyratúva Mikolaj Komorowski. Myslí sa aj na sezónny tovar – teraz pred Vianocami nielen všetko potrebné na pečenie, ale aj baliaci papier, sviečky a darčekové súpravy. Tovar sa obmieňa podľa preferencií zákazníkov a je pochopiteľné, že to, čo zákazníci chceli včera, už nemusia chcieť dnes.

Základ však zostáva rovnaký: „Kvalitné mäso, syry, ovocie, dobré pitie… Každý z nás potrebuje potraviny, drogériu, domáce potreby. Áno, v tovare sa vyskytnú aj ,ležiaky‘, ktoré treba riešiť – no najlepšie, keď sú svetlé a nemusíme ich sťahovať, ale, naopak, pridávať,“ dodáva s úsmevom Mikolaj Komorowski.

Globálne aj lokálne

pandamarket primárne spolupracuje so slovenskými veľkoobchodníkmi, takže zákazníci tu nájdu štandardnú globálnu ponuku, akú od supermarketu očakávajú. Za zmienku však určite stojí ponuka lokálneho sortimentu. Veľké reťazce majú obyčajne tovar všade rovnaký – či už ide o prevádzku v Bratislave, alebo v Košiciach.

pandamarket cielene spolupracuje s malými dodávateľmi, ktorí sa nachádzajú v danej lokalite, a svoju ponuku obohacuje o to, čo je pre danú lokalitu typické. Miestni mäsiari, pekári, vinári, na ktorých produkty sú ľudia v okolí zvyknutí – aj to si zákazníci nájdu v ponuke pandamarketu.

Nemusíte ísť na nákup do štyroch rôznych obchodov vo vašom okolí, aby ste si z jedného priniesli domácu klobásku, z druhého vychýrenú štrúdľu či chlieb a z tretieho obľúbené víno. pandamarket doručí všetko naraz a rýchlo.

pandamarket spustil v Bratislave prevádzku v Petržalke a Starom Meste. Vo veľmi krátko čase pribudne v Karlovej Vsi

Len pre okolie

Doručiť čo najrýchlejšie – to je alfa a omega dovozu nákupu až k zákazníkovi. Človek, ktorý žije vo veľkom meste a pozná situáciu s dopravou, môže zapochybovať, či je vôbec možné, napríklad v dopravnej špičke, doručiť nákupy za dvadsať minút. foodpanda pracuje so sofistikovaným algoritmom, ktorý berie do úvahy dopravnú situáciu, stav ciest, počet kuriérov. A nielen to.

Kľúčový aspekt je vzdialenosť. foodpanda nejazdí s donáškou cez celé mesto. Jedlo vám privezie z reštaurácií v okolí, pretože iba vtedy môže dodržať rýchlosť. To isté platí pre rýchle nákupy, či už z prevádzok zmluvných partnerov, alebo z vlastného pandamarketu. Ten prijíma objednávky iba z priameho susedstva.

S týmto faktom súvisí aj odpoveď na otázku – čo ak sa pandamarket neobjaví v aplikácii? Zákazník musí na uskutočnenie online nákupu najskôr zadať adresu doručenia. Logistický algoritmus podľa nej vyhodnotí, či daná adresa spadá do dostupnej vzdialenosti od pandamarketu.

Ak už je vzdialenosť väčšia, pandamarket sa v aplikácii nezjaví. Zákazník má v tom prípade možnosť využiť sekciu Obchody a pohodlne si objednať donášku tovaru od partnerských prevádzok ako napríklad Tesco Expres. Po Bratislave majú túto výbornú možnosť rýchleho doručenia nákupu až domov už aj zákazníci v Žiline a Trnave.

Na celé Slovensko

„Mám veľmi konkrétnu predstavu, kde má byť pandamarket umiestnený, aké parametre má mať tento priestor. Potrebujeme byť v husto obývaných štvrtiach, blízko hlavnej komunikačnej tepny. Bratislava je pre nás samozrejmosť.“

Pod taktovkou Mikolaja Komorowskeho, ktorý má skúsenosti s rozbiehaním obdobného konceptu v Českej republike začiatkom tohto roka, spustili pandamarkety prevádzku v bratislavskej Petržalke a v Starom Meste. Vo veľmi krátko čase pribudne ďalší v Karlovej Vsi. Veľká časť hlavného mesta tak dostáva k dispozícii novú nákupnú jednotku, ktorá zásadne mení filozofiu nakupovania.

Ambíciou foodpandy je pokryť pandamarketmi čo najviac miest a aj v nich samotných túto sieť zhusťovať. „Koncepcia malých mestských skladov má výhodu v tom, že ak sa jeden začne blížiť k svojim kapacitným možnostiam, môžeme doručovacie zóny zmenšiť a vedľa otvoriť ďalší. Tak rozdelíme nápor na viac prevádzok.“ Mikolaj Komorowski chce pandamarket dostať všade, kde to bude možné. „Nebude to dlho trvať a pandamarket vám svoje služby ponúkne aj v ďalších mestách Slovenska.“

Článok nájdete tu: https://www.trend.sk/biznis/20-minut-objednania-takto-rychlo-mozete-mat-doma-nakup-noveho-pandamarketu?itm_modul=trend_topbox&itm_brand=trend&itm_template=homepage&itm_position=9